TUOTTEEN PALAUTUS JA VIRHETILANTEET

Palautusehdot ja peruutusoikeus

  • Tietenkin toivomme aina, että asiakkaamme on tyytyväinen! Jos et ole tyytyväinen ostamaasi tuotteeseen, kannattaa aina heti ensisijaisesti olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. 
  • Tuotepaketin voi avata varovasti ennen ostopäästöstä ja tutkia paketin sisältöä, mutta pyydämme sinua olemaan aina erityisen varovainen, jos et ole vielä päättänyt, pidätkö tuotetta. Asiakkaan vastuulla on huolehtia tuotteen kunnosta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, kunnes tuote on päätetty pitää. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sen eri ominaisuuksia, mutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. 
  • Joidenkin tuotteiden palautusoikeus on rajoitettu, näiden tuotteiden palauttaminen ei ole mahdollista pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteiden, kuten purutuotteiden tai painopeiton paketin avaamisen jälkeen, tuotetta ei voi enää palauttaa hygieniasyistä. Sinulle tilauksesta valmistettuja räätälöityjä tuotteita ei myöskään voi palauttaa, kuten isompia terapiavälineitä, jos ne on valmistettu sinun erillisesti toivomiesi värien tai kankaiden mukaan. 
  • Jos olet kuluttaja-asiakas, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. 
  • Jos päätät, että et halua pitää tuotetta, voit pakata sen takaisin samaan tuotelaatikkoon mahdollisimman siististi, kuin missä se on ollutkin ja käyttää samaa pahvilaatikkoa palautukseen, kuin millä se on sinulle lähetettykin. 
  • Jos haluat palauttaa tuotteita, ole mahdollisimman nopeasti palautuspäätöksen tehtyäsi aina yhteydessä asiakaspalveluumme ennen palauttamista.
  • Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita ja palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön tai esimerkiksi tuotepakkaus on hävitetty. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Asiakas on vastuussa tuotteen kunnosta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista. Mahdollisesta kulumisesta tai alkuperäisten pakkausten puutteista voi koitua arvonalentuma.
  • Palautamme palauttamiesi tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskululla.
  • Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan palautuskulu. Jos olet saanut jonkun edun tilatessasi tuotteita, se mitätöityy, jos tuon edun saavuttamisen kriteerit eivät enää täytykään palauttaessasi tuotteita. Tällöin hyvitettävästä summasta vähennetään saadun edun määrä.
  • Mikäli palautat perille asti toimitetun kuljetuksen, emme hyvitä mahdollisia toimitus- tai kuljetuskustannuksia, sillä ne ovat palvelumaksuja palveluista, jotka ovat toteutuneet.
  • Asiakas vastaa myös palautuskustannuksista niiden tuotteiden osalta, jotka painonsa tai kokonsa puolesta edellyttävät erilliskuljetusta - eli suurista tuotteista, kuten keinuista, liukumäistä jne.

 

Noutamaton paketti

  • Muistathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus.
  • Noutamatta jätetyistä lähetyksistä perimme 20,00 EUR toimitus- ja käsittelykuluja.

 

Lähetyksen tarkistus, virhe- tai ongelmatilanteet

  • Tarkistathan toimituksen sisällön aina heti sen saatuasi.
  • Jos lähetys on vaurioitunut, tee vauriosta heti kuljettajan kanssa merkintä lähetysdokumentteihin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme heti vaurion huomattuasi lisäohjeiden saamiseksi. Tarvitsemme vaurioituneesta lähetyksestä valokuvia, jotka on hyvä ottaa jo ennen kuin avaat lähetyksen kokonaan. 
  • Jos tuote on virheellinen, ilmoitathan siitä heti virheen huomattuasi. 
  • Jos lähetys on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi ilmoitathan siitä viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua.
  • Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
  • Lelutivoli ei ole vastuussa, mikäli toimitusosoite tai puhelinnumero on asiakkaan toimesta syötetty tilaukselle väärin.

    Erimielisyydet

    • Haluamme tietenkin, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet aina ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. 
    • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
    • Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

    Vastuunrajoitus

    Lelutivoli Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.


    Asiakaspalvelu

    Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.
    johanna@lelutivoli.fi / +358 50 501 5091

    Mitä etsit?

    Ostoskorisi