Kotimainen verkkokauppa.

ILMAINEN TOIMITUS yli 100 euron tilauksiin!

Saat paketin seurantatunnuksen sähköpostiisi, jolla voit seurata paketin kulkua.

Koodauksen alkeiden opettelu on superhauskaa puuhaa!

Koodauksen alkeiden opettelu on superhauskaa puuhaa!

Nyt koodataan! -aktiviteettisetti on täysin ei-digitaalinen, mutta tarjoaa toiminnanohjaukseen, koodaukseen, tieteen ja tutkimisen alkeisiin, matematiikkaan ja insinööritaitoihin hyviä valmiuksia.

 

Mitä koodaus on? Miksi se kannattaa opetella liikkeiden kautta? 

  • Koodaus on tietynlainen kieli, sarja käskyjä, jotka kertovat tietokoneelle mitä tehdä. 
  • Lyhyesti sanottuna; koodausohjelmat on käyttäjän tekemiä  reseptejä  tietokoneelle. 
  • Koodauksen taitoa voidaan harjoitella ja hankkia muullakin tavalla kuin näytön edessä istumalla. 
  • Koodauksen rakennuspalikat sisältävät kriittistä ajattelua, tiedon lajittelua, reittien määrittelyä ja suurien kokonaisuuksien pilkkkomista pinimmiksi osasiksi loogisen ajattelun mahdollistamiseksi.
  • Liikkumisen elementin lisääminen tähän koodausajatteluun muuttaa koodauksen aktiiviseksi leikiksi. 
  • Kinesteettinen oppiminen voi helpottaa keskittymään ja tiedon omaksumiseen. 
  • Toiminnanohjauksen taidot ja suunnittelun taidot kohoavat leikkiessä ja koodijonoon keskittyessä kohisten! 
  • Nyt ylös, liikkumaan ja leikkimään yhdessä ohjelmoinnin parissa!

 

Normaalin pelitavan lisäksi tässä on muutama lisäpelivinkki Nyt koodataan! -peliin

 

 

Lisäpelivinkki Let's Go Code! Nyt koodataan! yksinpeliin

 

 

 Yksinpeli: Olet sekä koodaaja että robotti samaan aikaan. Ota esiin 10-12 kpl mattoja ja tee niistä polku. Aseta aloitusnuoli yhden maton päälle ja robotti toisen maton päälle. Aseta koodauskortit järjestykseen ja toteuta suunnitelmasi aloittamalla ensimmäisestä kortista ja jatkamalla toimien tekemiesi koodausohjeiden mukaisesti. Ohjaavatko koodauksesi sinut robotin luokse? Jos eivät, mitä pitäisi muuttaa, että pääset robottimatolle?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Escape room:  Ajastin lisää jännitystä ja hauskuutta! Aseta kaikki 16 ruutualustaa 4 x 4 ruudukoksi. Aseta aloitusnuoli alas vasempaan kulmaan, aseta sitten yksi jousi, yksi vaihde ja yksi robotti eri ruutualustalle. Yksi pelaajista tekee koodaussuunnitelman korteilla saadakseen ohjattua toisen pelaajan nuolesta jousen luo, sitten vaihteen luo, sitten robotin luo ja lopulta aloitusnuoleen takaisin. Ota mukaasi eri osat samalla kun liikut ja kun olet päässyt robotin luokse täytyy sinun palata äkkiä takaisin aloitusnuoleen ennen kuin aika loppuu! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Koodinmurtaja: Aseta ruutualustat 4 x 4 ruudukoksi. Aseta numerot ja kirjaimet riveille ja sarakkeisiin; kirjaimet vasemmalta oikealle (A, B, C, D) ja numerot alhaalta ylöspäin (1,2,3,4). Pelaaja 1 katsoo poispäin samalla kun Pelaaja 2 piilottaa robotin yhden ruutualustan alle piiloon. Pelaaja 2 antaa sitten koordinaatit Pelaaja 1: lle, esimerkiksi ”C3”. Pelaaja 1 tekee tämän jälkeen koodisuunnitelman piilotetun robotin luo. 

 

 

Edellinen
Seuraava

Jätä kommentti

Huomioithan, että kaikki kommentit tarkistetaan ennen julkaisua